A brazil elnök arra akarta buzdítani az embereket, hogy ne maradjanak otthon

  • narancs.hu
  • 2020. március 29.

Katasztrófa

Mert a gazdaság fontosabb, a koronavírus pedig csak egy apró megfázás – szerinte.

Jair Bolsonaro szélsőjobboldali elnök kormánya "Brazília nem állhat le" címmel tervezett kampányt indítani, amelyben egy kétperces videóban arra kérnék az embereket, hogy ne hagyjanak fel tevékenységeikkel. Emiatt a szövetségi ügyészség a Rio de Janeiro-i szövetségi bírósághoz fordult, amely megtiltotta a videó sugárzását.

A brazil elnöki hivatal megerősítette, hogy a videó létezik, de hangsúlyozták, hogy pusztán kísérleti jellegű videóról van szó. A hirdetést az elnök egyik fia, Flavio Bolsonaro szenátor Facebook oldalán tette közzé, ahol még szombaton is elérhető volt.

Döntésével a riói bíróság nemcsak ennek a videónak a sugárzását tiltotta meg, hanem minden olyan tartalom közzétételét, amely olyan viselkedésre buzdítaná a Brazíliában élőket, amely szembemegy az egészségügyi minisztérium iránymutatásaival. Emellett arra is felszólítja a szövetségi kormány felelőseit, hogy ne terjesszenek olyan információkat, amelyek tudományosan nem megalapozottak. Laura Bastos Carvalho bíró azt is elrendelte, hogy 24 órán belül irányelvet kell közzétennie a kormánynak, miszerint a "Brazília nem állhat le" kampány nem tudományos alapon nyugszik, és felhívását nem szabad követni.

Jair Bolsonaro korábban "aprócska megfázásnak" nevezte a Covid-19-et, és keményen bírálta azokat a korlátozó intézkedéseket, amelyekkel a többi között a legsúlyosabban érintett Sao Paulo és Rio de Janeiro állam igyekszik megfékezni a kór terjedését. Brazíliában jelenleg 3417 fertőzött van, és 97 ember halt már bele a Covid-19-be.

(MTI)

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.